Sunday, October 12, 2014

Ramai simpati nasib Mahathir


  • Abu Ubaidah (tiga, kanan) menyampaikan bantuan kepada Sheikh Mahathir ketika melawat keluarga berkenaan, semalam.Abu Ubaidah (tiga, kanan) menyampaikan bantuan kepada Sheikh Mahathir ketika melawat keluarga berkenaan, semalam.
 1 / 2 
SEREMBAN - Nasib seorang lelaki yang hidup melarat bersama tiga anak kecil akibat terpaksa berhenti kerja selepas ditinggalkan isterinya, akhirnya mendapat perhatian pelbagai pihak.     

Sheikh Mahathir Hassan, 33, dan tiga anak mereka, Saifuldin Hakimie, 6, Saifuldin Nazamie, 4, dan Saifuldin Azimanamani, 2, menerima bantuan, antaranya menerusi Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) dan Jabatan Pelajaran yang segera turun padang selepas menerima laporan mengenai keluarga berkenaan.

Adun Ampangan, Datuk Abu Ubaidah Redza berkata, bantuan itu dilakukan sedikit sebanyak meringankan beban ditanggung Sheikh Mahathir.

"Saya difahamkan, JKM akan memberi bantuan bulanan kepada Sheikh Mahathir bagi membantu meringankan bebannya dalam membesarkan anak-anak. Manakala Jabatan Pelajaran pula akan membantu mendaftarkan persekolahan untuk anak sulungnya yang mula bersekolah tahun depan.

"Malah, orang ramai yang bersimpati dengan nasib keluarga itu turut menghulurkan sumbangan seperti barangan keperluan, pakaian dan wang tunai,” katanya ketika memberi sumbangan kepada Sheikh Mahathir di rumahnya di Taman NZ, Jalan Senawang - Paroi, di sini semalam.

Abu Ubaidah yang juga Exco Kemudahan Awam, Alam Sekitar, Koperasi dan Kepenggunaan negeri berkata, beliau juga akan cuba mendapatkan rumah Projek Perumahan Rakyat (PPR) untuk tempat tinggal bagi empat beranak itu.

[ ARTIKEL BERKAITAN: Isteri lari ikut kekasih gelap]

Sementara itu, pasukan Bomba dan Penyelamat Senawang turut turun padang membersihkan kawasan sekitar serta rumah sewa Sheikh Mahathir, semalam.

Pengarahnya, Norazam Khamis berkata, pihaknya tersentuh dengan nasib menimpa lelaki terbabit bersama anak-anaknya yang masih kecil.

“Seramai lapan pegawai dan anggota membersihkan rumah serta kawasan sekitar yang dipenuhi dengan semak samun,” katanya.

Dalam pada itu, Sheikh Mahathir ketika ditemui melahirkan rasa syukur dan berterima kasih kepada semua pihak yang sudi membantunya.

Semalam, Sinar Harian menyiarkan kisah keperitan Sheikh Mahathir yang ditinggalkan isterinya sejak setahun lalu selepas wanita itu dikatakan menjalinkan hubungan dengan lelaki lain yang dikenalinya menerusi Internet.

No comments:

Post a Comment