Tuesday, May 27, 2014

Tak sanggup anak ditebuk

Melaka: “Saya sudah kering air mata menangisi penderitaan ditanggung Aiman dan reda jika Allah ambil Aiman kembali kepada-Nya daripada dia terus hidup begini,” rintih Siti Norhajar Suratman, 30, ibu kepada kanak-kanak lelaki berusia tiga tahun Haziq Aiman Hidayat yang menderita penyakit tulang belakang dan barah saraf.
Menurutnya, anak keempat daripada enam beradik itu dikesan menghidap penyakit tulang belakang sejak lahir sebelum pihak hospital melakukan pembedahan bagi mengambil air tulang belakang. Katanya, lebih menyedihkan apabila suami Hidayat Abd Majid, 36, diberhentikan kerja sebagai pengawal keselamatan sebelum terpaksa bekerja sendiri secara sambilan dengan pendapatan RM900 sebulan untuk menyara mereka lapan beranak.

“Doktor memberitahu struktur tulang belakang Aiman mempunyai masalah sebelum pihak hospital melakukan pembedahan di kepala dan selepas itu Aiman kelihatan sihat seperti kanak-kanak lain, namun saya dan suami menyedari keadaannya semakin lemah sejak Oktober tahun lalu.

Menurutnya, melihatkan keadaan Aiman yang terlalu lemah, dia tidak sanggup membiarkan anaknya menjalani pembedahan mengambil air tulang belakang dan terus menderita ditebuk di badan pada usia dua tahun sebelum doktor mencadangkan supaya anaknya menjalani rawatan kemoterapi pada Disember tahun lalu tetapi cuma bertahan satu jam.

No comments:

Post a Comment